
A Japanese university plans to return about 250 pieces of original animation art to the Walt Disney Company that were mislaid in storage after traveling to Japan nearly five decades ago.
Above: Although not ready for download quite yet, she has animated videos which will be available for viewing on her site.
More about the artist:
Laurina Paperina (in english "Little Laura - Little Duck")
1980, Born in Rovereto. She lives and works between Mori (Trento, Italy) and Duck Land
2005, Academy of Fine Arts, Verona, Italy
1999, Art Institute, Rovereto (Trento), Italy
The artists' statement (in italian followed by english):
Io gioco con l'arte.
Il mio lavoro è un'elaborazione ironica della contemporaneità e sulle identità che la compongono. Elaborazione che nasce sintetizzando un linguaggio dove diversità e contraddizione si compenetrano e dove l'influenza dalla cultura di internet e della tv, dei fumetti e dei video games, della fantascienza e dei cartoons, generano un complesso insieme di elementi che si trasformano in un apparente caos ma lasciano intravedere delle forme riconoscibili.
I personaggi che popolano i miei lavori sono dunque ironia dipinta e sono frutto della mia fantasia, sono forme dinamiche e colori sgargianti di una sorta di "virtual reality" simile ad un video games dove la finzione e l'apparenza giocano simulando la realtà.
In sintesi il mio lavoro è un gioco ironico sulle sue esperienze che non ha un fine ben preciso se non quello di rappresentare le diversità di pensiero e come queste possano coesistere,
come se ogni elemento fosse un frammento indispensabile di un puzzle.
[I'm sorry...my english isn't good !!!]Visit her site and see much of her other work.
I play with art. My work is an ironic elaboration of contemporaneity and the elements which are part of it. It is an elaboration stemming from a language sysnthesis where diversity and contradiction are intertwined and where the influence of internet culture, TV, comic strips, video games, sci-fi and cartoons are generating a complex set of elements, which, although turning into an apparent chaos, are letting themselves be seen in recognizable forms.
Characters populating my works are "painted irony": they are the fruits of my fantasy, dynamic forms and flamboyant colors of some sort of virtual reality resembling a video game where fiction and appearance interplay and simulate reality.
In sum, my work is an ironic game on my experiences, which has no specific purpose but to represent divergencies of thought and the way such divergencies may coexist, as though each element were an indespensable fragment of a jigsaw-puzzle.